Jan Eliasson, arbetargrabben från Götet

Jan Eliasson.                                 
 
Det mest positiva med S är för närvarande Jan Eliasson. En man som jag länge hyst den största respekt för. Han är ödmjuk, klok och framförallt en man med en stor diplomatisk begåvning. Jag hade personligen sett honom som socialdemokratisk partiledare, men han föll för åldersstrecket.
 
Jag hade önskat att jag kunnat vara lika positiv gällande Stefan Löfven men icke. Favoriten av S-ledare är naturligtvis Olof Palme. Hans briljans och intelligenta skärpa har ännu inte någon lyckats komma ens i närheten av. Palme hade sina dalar, åtminstone på slutet, men han var vår röst ute i den stora världen och många lyssnade på honom. Hjalmar Branting hade liksom Olof Palme en stor ledarförmåga, de hade båda en samlande kraft, som satte enorma avtryck historiskt sett. Stefan Löfven bleknar tyvärr bort i jämförelse.
 
Roger.
 
Bild www.wikipedia.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0