Kalla dem inte svenskar

Hassan Mostafa Al-Mandlawi och Al Amin Sultan, dömdes i veckan
till livstids fängelse, på grund av sin delaktighet i avrättningar i
Syrien. Dessa två mördare är bosatta i Göteborg - inga Kal å Ada-typer, precis.
 
Jag protesterar å det mest högljudda, när man kallar IS-män för svenskar. Dessa kallblodiga mördare är inga riktiga svenskar i mina ögon, och kommer så eller aldrig att bli. En vanlig svensk medborgare, pysslar inte med halshuggning och utrotning av sina medmänniskor. Detta är till 100% ett icke normalt svenskt beteende. Därför: sluta kalla dem svenskar. I veckan som gick dömdes - som jag nämnt - de båda männen på bilden ovan till livstids fängelse. Herrarna är bosatta i Göteborg, en stad jag förknippar med Liseberg, saltstänkta segel, Lasse Dahlqvist, Håkan Hellström, Kal å Ada och Liseberg. Inte med mord, våldtäkter, terrorism, förföljelse, kalifat och andra hemskheter.
 
Roger Lindqvist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0