Senaste trenden är...

Den allra senaste trenden bland skurkar och parasiter i storstäderna, är att gå in i en vanlig mataffär, ta den största kundvagnen stoppa ned det allra dyrbaraste i matväg med råge, och sen lägga benen på ryggen. Sen så försvinner man rakt ut genom entrén medan personalen knappt har fattat vad som hänt. Och skulle de fatta, så törs de inte ingripa. - Nä vi stoppar dem inte. Vem vet vad de har för vapen i sina fickor. Så sa en ICA-handlare i Stockholm häromdagen. Jag såg en total resignation i hans ögon.
 
Detta är nåt jag måste testa. I morgon åker jag till COOP i Piteå. Tar den stora kundvagnen, lastar den full med matvaror. Så springer jag ut genom dörrarna. Väl ute på stan så slår jag gamla tanter i huvudet, lägger krokbent på gamla gubbar, medan jag slår mig för bröstet och ropar ett riktigt Tarzan-vrål. Jag fortsätter min raid inne på Gallerian, där jag sparkar kunderna nedför rulltrappan. Går in på Clas Ohlssons och tjuvar saker för tusentals kronor.
 
När jag återvänder till min bil, nöjd och belåten, så backar jag avsiktligt in i en kärra som står parkerad där bakom. När jag ser de bucklor som jag orsakat så låter jag ett avgrundsvrål fylla bilen. På hemvägen passar jag på att köra mot rött ljus genom hela stan. Jag visar finger åt alla som råkar titta på mig, jag gör även fula grimaser. Räcker ut tungan åt en polisbil som råkar komma förbi. Äsch, ingen fara. Det händer ändå ingenting, så länge Dan Eliasson sitter vid rodret och inget gör.
 
När jag kommer hem sparkar jag katten så den flyger upp i en talltopp. Måste ju visa vem som bestämmer. Eftersom jag vill följa modet, så har jag även slutat besikta bilen. Den är även avställd sedan en tid tillbaka. Varför ska man kosta på en besiktning. Bortkastade stålar. Skulle jag råka i klammeri med farbror polisen så vet jag att de ha ett gott öga till folk som väljer att förkasta lagen. Ja, jag vet även att jag får stöd av sååååå många runt omkrig som kommer att tycka synd om mig istället. Vad gör det om än kärran har blivit utsatt för ett 100% rostangrepp, som fått bromsarna att helt kapitulera. Nån annan dag, har jag tänkt flytta in i en hus som jag inte äger. Jag vet att man kan göra så i det här fantastiska landet. Man behöver inte ens tänka på följderna. Som jag tidigare nämnt så känns det tryggt då rikspolischefen står på vår sida. Dvs fel sida om lagen. Jodå Danne är en fin kille.
 
Det blir ju till att "storhandla" inför julen. Blir en billig sak detta år. När man kör den nya trenden!
 
God Jul!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0