Utflykt till Kalamark /1965

Utflykt till Kalamark sommaren 1965.
 
Med på bilfärden följde: John, Maj-Gerd, Roger, Gerd, Henning, Sanfrid, Åke och Dagmar.
Jag minns att i pappas VW åkte jag, farbror Åke och morfar Sanfrid, pappa körde. I Dagmars gula Skoda åkte förutom Dagmar, som körde, även mamma och Gerd. Pappa hade sitt takräcke på taket, som han köpt hos sina kusiner Henning och Folke Eriksson i Hemmingsmark som tillverkade takräcken i sin verkstad. Bröderna Eriksson började även sedan en framgångsrik tillverkning av Hema-Tippen. En sk snö-släde för snöskottning.
 
Jag vill minnas att det var kyligt i luften den där kvällen. Min mor har en vit kappa på sig, kan ha varit i början av juni eller slutet av maj. Morfar hade som alltid sin Humphrey Bogart hatt på sig. Dagmar tog bilden med sin lådkamera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0