Vårväderspromenad

Hortlax i dag, tisdagen den 16 februari 2016.
 
Den här vägen åkte jag med min cykel många gånger på väg
mot Sörbyskolan.
 
Ljuset, det underbara ljuset. Det här är min drog.
 
På den här platsen fanns en gång Sörbyskolan. Efter 100 år så revs den.
I samma skola gick min pappa, hans syskon, jag och Andreas.
 
Det här var också en skola, tills den dagen som man gjorde om den till
lägenheter.
 
Anno 1764.
 
Kyrkan mitt i byn - Hortlax kyrka som stod invigningsklar 1917.
I och med detta så var vårväderspromenaden över.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Matilda Berlin

Nämen åh vad härligt!

2016-02-16 @ 21:49:24
URL: http://matildaberlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0