Gubbträff i Rolf Åhmans orkester

"Säg cheese!", uppmanar fotografen. Fr v Sune Andersson, Hasse Eriksson,
Roger Lindqvist och Sune Karlsson. Jag och Sune K. är kusiner.
 
Här tittar en liten trumgosse fram...
 
Sune och Hasse in action. Sune började i bandet 1969/70. Hasse kom in 1971.
Själv så började jag i februari 1974. Vi har tusen minnen tillsammans.
 
Sommaren 1974 skrev jag av den här texten. Låten hade Jan Öjlers spelat in på platta.
 
Ser man på; Cool Candys stora hit hamnade på vår repertoar.
 
Schytts Aj, Aj, Aj fann också nåd inför våra ögon. Den fanns på låtlistan 1974.
 
Min Najad, en låt som Stellan Grönwall i CEGES gjorde. Vi möttes många
gånger i Logen Långträsk. Den här låten fanns på en LP-platta som gruppen
gjorde. Det är mina kråkfötter som syns på bladet...
 
Spara sista dansen för mig, en låt som låg på Cool Candys Go´bitar 1.
Men även Janne Önnerud gjorde en version av den.
 
Spelade på Magnus trummor idag.
 
Gubbträff i Sunes garage.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0