Lika inför lagen?

Min första bil köpte jag 1975. Sedan dess har det kommit och gått nära nog en hel bilpark med olika fordon. Som de flesta utav oss gör (som följer lagen ) så har ju bilarna både varit skattade och försäkrade. Alla bilar har genomgått Bilprovningens tester. Det har liksom inte funnits utrymme att fuska med de raka bestämmelser som råder. Jag har inte varit den som försöker hitta genvägar på olagliga vägar för att vinna en eller annan favör. Jag vill känna mig trygg! Just därför följer jag den lagliga vägen.
 
När man då ser att nyårsdagen 2016 kommer en bil som jag vet är belagd med körförbud, varken skattad eller försäkrad, körande på stadens gator, då blir man fundersam. Då är frågan: gäller lagen endast vissa? Bilen framfördes av några romer. Är det så att Romerna har fått grönt kort att köra med sina olagliga fordon? Är det så att farbror polisen inte ens törs lagföra dem, med risk att bli uppfattad som främlingsfientlig? I så fall stinker det dynga, på ren svenska! I så fall är hela det här landet att likna med Kalle Ankas Ankeborg. Förlåt, alla medborgare i Ankeborg, det var inte min mening att förolämpa er.
 
Hade jag varit hund hade jag morrat...!
 
 
Roger Lindqvist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0