Alexander i Jävrebodarna

Omkring 1979/80 så for jag och en bekant till Jävrebodarna, för att besöka en man som hette Alexander Sundström. Han hade i sina förråd samlat på sig tidningar, kataloger, och andra gamla saker som väckte vårat intresse. På sin vind hade han högar av gamla Piteå-Tidninger, Norra-Västerbotten m.m. I en mörk garderob så fanns högar av telefonkataloger, som han bestämt inte ville göra sig av med - tyvärr. Resultatet av besöket blev i alla fall att jag på hemfärden hade mängder av gamla kataloger från 50-60-talet m.m. Samt en hel del tidningar.
 
Alexander Sundström, föddes den 31 oktober 1913 och dog den 27 mars 1995. Han ligger begravd på kyrkogården i Hortlax. Tidningsurklippen som jag publicerar, har jag lånat av Jonas Berglund.
 
 
PITEÅ-TIDNINGEN ¤ Fredagen den 30 december 1977.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0