"Jag var ett läsande barn..."

Det börjde med Kalle Anka, i 5-6-årsåldern för att sedan fortsätta med vanliga "vuxen-böcker". Helst då inom det historiska facket. Biografier, memoarer och filmböcker är inte eller fy skam. Julen 1972, jag var då 15 år fyllda, fick jag Tage Erlanders memoarbok den första delen. Tidningar har också fångat mitt intresse. Under en period läste jag flera dagstidningar varje dag. Aftonbladet, Expressen, DN, Piteå-Tidningen, Norrbottens-Kuriren, NSD. Det fanns dem som liknade mig med min morfar, som också hade ett stort intresse för böcker. I dag missar jag aldrig ett enda nyhets- och debattprogram i TV. Samma med dokumentärer som jag älskar. Tom Alandh, är en stor favorit i det sammanhanget. Liksom Hans Villus och Olle Häger. Bengt Lagerkvists; Konstverk berättar, var även det ett måste.
 
Men som sagt, det började med detta:
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0