Min Toyota och jag!

Toyota Corolla.     
 
Jag bjöd min Toyota på en varm kopp choklad.
På rutan kom en tår, som togs bort av hans torkarblad.
Han blev så innerligt rörd, och log med hela grillen.
Men strax efteråt frågade han vänligt; var har du sillen?
 - Jo, du förstår familjen Sill har simmat hem,
yngste sonen Klas, skulle på kalas klockan fem.
 - Men om du vill äta sill med mig i denna kväll,
så kan jag ringa min gode vän, sillälskaren Kjell.
 
 - Nej, svarade min Toyota, det behöver du inte alls göra,
låt oss nu inte hela hans kväll helt förstöra.
 - Du kan istället ge mig en smak av livets dyrbara salt,
istället för sill, så ge mig en Pitepalt.
 
ROGER LINDQVIST.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0