Ett 20-tal flickor sextrakasserade i Malmö

Joakim Lamotte, är en journalist som då och då brukar synas i SVT:s debattprogram. Han åker också omkring på skolor och föreläser om sextrakasserier m.m. Joakim lägger även ut videoklipp där han tar upp brännheta ämnen. Idag var han mer än upprörd, när han berättar om hur ett 20-tal unga tjejer på en skola i Malmö blir sextrakasserade av äldre killar. En pappa till en 6-årig dotter har berättat om hur killarna misshandlar hans dotter. De har även hotat henne med våldtäkt. De har också sagt att "våra pappor kommer och knu...r dig för att du inte är tillräckligt muslim". Är det här Sverige? Inte mitt Sverige i alla fall! Detta kan inte tolereras. Jag skrev om M-politikern som kallde Annika Strandhäll för hora igår. "Svenne-hora" är ett vanligt skällsord ute i samhället idag. Muslimska kvinnor som vägrar bära huvudbonad, blir utsatta för liknade trakasserier. "De kallar oss för hora, när vi vägrar att gå i deras ledband", säger en av många. "När jag sitter ute på café och umgås med kvinnliga vänner, så är det ofta som jag hör ordet hora. Man kommer fram och frågar varför jag inte har min slöja på mig".
 
Vad säger Stefan Löfven? Vad säger FI med Gudrun Schyman? Vad säger den där Fridolin? Vad säger hela den feministiska kåren? Vad säger massmedia?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0