Haparanda, sommaren -72

Här kommer delar av tjocka släkten gående. Sommaren 1972 var
vi på semester (som vi brukade). Jag var 14 år, skulle fylla 15 i september.
Den här bilden tog jag (tror jag) i Haparanda. Vi åkte även till Rovaniemi och
Kemi i Finland. I Kemi gjorde vi ett besök i S:t Mikaels kyrka, där kroppen
efter prästen Nikolaus Rungius vilar. Han dog 1629 men kroppen har inte
förmultnat. Han blev helt enkelt en välbesökt turistattraktion.
 
Av de sex personerna som syns på bilden denna soliga sommardag 1972, är det endast min mor som finns kvar i livet idag.
 
Fr v AINA d. 2000, JOHN d. 2005 (min far), MAJ-GERD (lever), GUNNAR d. 1991 (gift m. Aina), EMMY d. 1998 och JOHN d. 1987 (gift med Emmy).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0