EFTERLYST

MUGSHOT AV DEN EFTERLYSTE, LINDQVIST, ROGER.
 
 
En annons från 1967 med stripteasedansösen Tartara Wong, väckte Facebooks ilska
häromdagen. Tartara visade sina bröst, på en suddiga bild, detta skulle hon icke ha gjort.
Jag fick meddelande om att jag bröt mot fb:s policy att visa bilder med sexuell
anknytning. Fb tog helt resolut bort bilden, medan de tog mig i öronsnibben och sa:
No, Roger, no, no, no! Några dagar före, fanns en förfärligt blodig bild på en halalaslakt
i Kristianstad. För inte så länge sedan såg jag en video på fb, där män från ett muslimskt
land stenade en kvinna till döds. Jag har även sett avhuggna människohuvuden på fb.
Detta har passerat utan några som helst åtgärder av fb. Tartaras små bröst fick däremot inte
förekomma. Tyvärr, Tartara, far i frid!
 
Lindqvist, Roger. Efterlyst.

Kommentarer
Postat av: Berit

Håller med om att otäcka bilder ofta finns på fb. Men kul att se notisen med Columbus-sextetten som de också benämndes. Minns att de förekom på radion på sextio-talet. Spelade in dem med min rullbandspelare. Rolf Lind sjöng blä en låt som hette " 7 meter tyg " ?
Men även fina "Indian love Call song"
Rolf var under många år gift med Marit bördig från Bölebyn. Hennes mamma jobbade på Furunäsets tvätt,

2016-10-21 @ 20:38:14
Postat av: Roger

Jag är fb-vän med Rolf eller Roffa som de flesta kallar honom. En duktig trummis och sångare.

2016-10-21 @ 22:09:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0