The Steelmen, i 2016-års upplaga

Fr v Sune Andersson, Sune Karlsson, Jan Öqvist och Sven-Åke Andersson.
Sune A. och Sven-Åke är bröder. Sven-Åke och Jan var med i Steelmens
originalupplaga 1963.
 
Svenne och Sune.
 
Sven-Åke spelade under 70-talet med Leffes från Älvsbyn. Svenne har även haft
en egen inspelningsstudio i Älvsbyn. Året 1983 gjorde jag en Jul-LP med Folke
Antonsson och Norrmalmsskolans kör, i Sven-Åkes studio. Sven-Åke har även
varit basist i Rolf Åhmans orkester, 1978-1982.
 
Bröderna Andersson, lillebror Sune t.v. storebrorsan Sven-Åke t.h.
Sune spelade gitarr och sax i Rolf Åhmans, 1975-1982.
 
Idag på förmiddagen klockan 10.00 repade Steelmen i Gotis i Lillpite.
 
Vad fanns då på repertoaren 1963? - Mycket instrumentalt, säger herrarna som var med,
Öqvist & Andersson.
 
- En gammal dröm gick i uppfyllelse, berättar min kusin Sune K. när jag
köpte den här gitarren av märket Burns. Sune har också ett förflutet i
Rolf Åhmans. Han spelade mellan 1969-1977.
 
Trumslagaren Jan Öqvist, har nyligen investerat i dessa trummor. Men 1963
när han lirade i Steelmen, då spelade han på märket Gretsch. Mina första
trummor var Jans gamla. Köpte dem på Ramus i Piteå 1972. På bastrummsskinnet
stod namnet Leffes. Jan, hade som sagt haft dem.
 
Jan Öqvist.
 
PS! Det var så sant. Jag hann även sjunga en låt med gubbarna idag. Kändes lite ovant att inte sitta och spela trummor samtidigt. Men det gick så bra, att nu skall jag ut på julturné med Christer Sjögren.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0