En sommarvind...

Streaplers på Liseberg 2009 när gruppen firade sitt 50-årsjubileum.
I mitten ses Bjarne Lundqvist och fd sångaren i bandet Robert
Löfvendahl framföra en av de hits som Streaplers gjorde.
 
Robert brukar då och då skicka mig en inspelning. Nu senast en låt som Östen Warnerbring en gång gjorde; En sommarvind. Robert som då hette Andersson i efternamn, var medlem 1968-1970 då Ove Pilebo övertog det sångliga inslaget. Robert blev senare sångare i Curt Haagers från Göteborg. Jag har kontakt med de två herrarna som än i denna dag sjunger i olika slags konstellationer. Robert gjorde för några år sedan en liten kyrkoturné, då i sällskap med sin ackompanjatör Erik Lihm i Vikingarna. Jag tror att de även gav ut en CD med sina låtar. Robert gjorde även tummen upp för mitt trumspel. Kul!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0