Kyrkan och verkligheten

Det sägs att kyrkan skall verka tillsammans med människorna. Det kanske dem gör, men ibland så tycker jag att kyrkan är väldigt sluten. Inte minst nu när samhället ser ut som det gör. Jag hör ingenting. Det händer otäcka saker ute i vår omvärld. Det mördas, det begås våldtäkter, ja om man nu får tro på massmedia så är det rena rama kaoset. Det är många som valt sitt utträde ur den svenska kyrkan, jag är fortfarande med. Det skulle vara skönt om prästerskapet nångång satte ner foten ordentligt. För att visa vad man tycker och tänker. Än har ingenting hänt i det fallet. Vi människor lever i en verklighet - det verkar som om kyrkan lever i en helt annan. Och jag tror att detta kan straffa sig tids nog.
 
Roger 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0