Ronnie Peterson - 10/9 1978

 
De flesta sägs komma ihåg, vad man gjorde i den stunden Ronnie Peterson kraschade på Monzabanan söndagen den 10 september 1978. Jag för min del hade ryckt in i lumpen i Boden, men var hemma på permis den här helgen. Fredag den 9 september spelade vi på Forum i Luleå. Jag minns att jag satt och tittade på TV-utsändningen av Formel 1 loppet den här dagen. Jag kommer även ihåg att både jag och min pappa blev väldigt uppskakade då det visade sig vara Ronnies bil som brann. TV-tittarna fick den känslan att även om det var en allvarlig olycka, så var det inte livshotande för Ronnie. Dagen därpå när vi fick dödsbudet blev vi nog smått chockade.
 
AFTONBLADET ¤ Måndag den 11 september 1978

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0