Trummor

 
Så här var mitt liv i 30 år. Musik, musik och åter musik. I en stor landsvägsbuss
åkte vi ut på våra miniturnéer. I tre år spelade vi oavbrutet varje helg. I mitten
av 70-talet då spelplanen var full så tjänade jag mer pengar än min far som
jobbade på fabrik. Han slet som ett djur ibland, jag slet också, men på ett
lite annorlunda sätt. Jag tyckte att det var rätt orättvist att jag hade mer än
honom, han som började jobba vid 12-13-årsålder. Jag började spela ute
när jag var 15 år. Men han missunnade mig aldrig. Han var intresserad
av det jag gjorde. Aldrig ett ont ord när jag satt i pojkrummet
och dunkade på mina trummor ibland flera timmar varje dag. Tvärtom,
min far och min mor gillade det jag gjorde. Och det är jag dem evigt
tacksam för.
 
I replokalen 1987.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0