Kyrkan och verkligheten

Om nu kyrkan säger, att man skall vara med folket ute i verkligheten, kanske man borde visa det också. Det räcker alltså inte att bara vara tyst. I dag känns det som om det är staten och politikerna som bestämmer. Trots då att staten och kyrkan är skilda ifrån varandra. Det är tydligen viktigare att våra partier finns representerade, för att slå vakt om sina positioner, än att de som är  troende är det. Politiken, har jag förstått, är bra mycket viktigare än tron. Om det är så, ja, då förstår jag varför människorna väljer att söka utträde ut ur den kyrkliga helgedomen. Man kallar kyrkan för Guds hus, men tänk om Gud har flyttat ut, på grund av att politikerna har flyttat in? Har någon tänkt på det?
 
Roger Lindqvist      

Kommentarer
Postat av: Lennart Ö

Roger det var en träff mitt på spiken !
Det finns en psaltarpsalm där det står så här : Herren är min Herde och mej skall icke fattas !

Men kanske det skulle stå så här : Herren är min Herde och jag fattar ingenting ?

2017-12-11 @ 16:01:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0