Gerd skriver sina memoarer

Min syster håller på att färdigställa sina memoarer. Boken väntas ligga
på bokhandelsdiskarna vid juletid 2017.
 
Jag har roat mig med att (tjuvkika) på vissa avsnitt i boken. Ett kapitel heter kort och gott "Min käre bror". Jag citerar: Så hände det som jag länge längtat efter. En tidig torsdagsmorgon i september 1957 får jag veta att min mamma nedkommit på BB i Piteå med ett välskapt gossebarn. Jag längtade mig nästan sjuk till den dagen det lilla fina knytet skulle komma hem. Det dröjde några dagar innan den svarta taxin parkerade framför vårt hus i Hortlax. Han var ju sååååååå söt! Sötheten har förföljt honom hela livet. Han är lika söt i dag 2017 som den där septemberdagen 1957. Jag är en lyckans ost som har en sådan fin bror".
 
Tänk, att min syster skriver sådana vackra ord om mig. Jag blir både rörd och berörd samtidigt. Nu måste jag torka bort en tår ur mina tre ögon... nej men vad säger jag... två ögon naturligtvis. Snyft!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0