HORTLAX juli 2017

Magnusvägen, Hortlax. Den här vägen ledde upp till Sörbyskolan
där jag gick i årskurs 1, 2, och 3.
 
 
Norrbottensgård. Mycket vacker i mitt tycke.
 
 
 
 
EFS-bönhuset på Magnusvägen som stod klart i december 1973.
 
 
Här fanns en gång Läkarstationen i Hortlax. 1980 så stod den nya
vårdcentralen klar att använda. En av de mer färgstarka läkarna
i den gamla stationen var dr Agge Dahl.
 
I den här byggnaden fanns  en gång TV-radioservice. Om jag inte minns
fel så hette den första "TV-mannen" Lars-Olof Sundström. Efter honom
så kom Tor Lundqvist.
 
Oskar Sundströms cykelaffär och verkstad. Varje skyltsöndag så åkte
vi hit för att titta på julskyltningen. Oskar var född 1909 och avled 1988.
 
Hortlaxvägen.
 
Fnv pågår byggnationer av en gång- och cykelväg. Arbetet beräknas
vara klart i oktober 2017.
 
Man byter även ut vatten- och avloppsrör m.m.
 
Här har det grävts en grop vid ICA-Lundmans.
 
Här pågår byten av avlopp bl a
 
En byfåne med kamera... undrar vem det är? Tycker mig
känna igen honom.
 
foto Roger Lindqvist.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0