Ensamkommande...

Dagen har bjudit på idel solsken. Medan Elisabeth stod inne vid spisen, tillsammans med Max så begav jag mig ut på den vårliga promenaden. Lång borta i periferin såg jag ett gäng ungdomar som också var ute på promenad. När jag närmade mig dem, så upptäcke jag att de 6-7 killarna var ensamkommande som bor i byn. Vad jag också såg var att dessa ungdomar inte hade någon som helst koll på det nödvändiga trafikvettet. Vissa valde att gå på fel sida, vilket gjorde att de bilar som kom fick svänga över på fel sida av vägen, för att inte köra på dem.
 
Det var i den stunden som jag automatiskt  låste upp ett av hjärnans kontor, där det engelska språket bor. Då hörde jag mig själv börja berätta hur man skulle uppföra sig vid promenader. De tittade på mig, och lydde mina uppmaningar att "Gå på rätt sida!". Jag vinkade som en nyutexaminerad polis från Polishögskolan. När de började prata med varandra hörde jag enbart arabiska. Jag tror inte att de behärkskade det engelska språket. Det var nog mina flaxande armar som de förstod, dock inte min prydliga engelska.
 
Roger Lindqvist - världsförbättrare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0