Det var en gång...

Klass 8 B Hortlax Centralskola året 1972. Min vurm för slaginstrument
hade pågått i några år. 1971 åkte jag som yngste elev på turné med
en kör från skolan. Jag hade en musiklärare som gillade det jag gjorde.
Han hette Sten Westling, och kom senare i livet att spela med bl a
Sveriges Jazzband med Gösta Linderholm. Sten ville en gång ha med
mig i en konstellation där jag också var yngst. Jag minns att jag kände
mig väldigt obekväm den där gången. Nervös är nog rätta ordet. Då
pratade Sten med mig och berättade att jag hade ingenting att vara orolig
över. - Roger, du är jätteduktig på trummor, och jag vill att du är med.
Han lyckades övertala mig, och jag var riktigt nöjd efteråt. Jag kände hans
stöd med andra ord. Sten hade en gång varit medlem i Åke Jönssons band
från Härnösand. Ett populärt band som lät tala om sig. Sten var med i TV
också några gånger på 60-talet. Då sjöng han i en sånggrupp. Sten var
basist och spelade på en Höfnerbas. Han lirade även jazz här i Piteå
tillsammans med Allan Lundström som jag senare också kom att spela med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0