Platsen, där det en gång började

Roger och Elisabeth.
 
För snart 40 år sedan möttes vi i Furunäsets centralkök jag och Elisabeth. Hon såg på mig med de vackraste blå ögon som jag aldrig tidigare sett. Vi började båda två 1976, Bettan i juni, jag i augusti. Men det sa inte klick förrän våren 1978. Midsommaren samma år åkte hon med mig till Sörbyparken utanför Boden. Jag skulle spela där med orkestern. Jag minns att kollegan Sunes tjej, Maud, också åkte med den här aftonen.
 
Nu har det klickat på i som sagt nära 40 år. Med åren har familjen vuxit sig större och större undan för undan. Och allt tog sin början i C-köket på Furunäsets sjukhus. Jag kan tillägga att fönstret som ses till höger var vårt gemensamma fikarum då vi jobbade här.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0