Vem äger sanningen? Alex Schulman eller Fredrik Virtanen?

Alla sitter med sin speciella sorts historia, men ingen, absolut ingen äger den hundra procentiga verkliga sanningen. Just precis därför är det märkligt när många anser sig vara sanningen personifierad här på jorden. Många politiska företrädare agerar som vanliga skrupelfria bilhandlare, som man aldrig skulle kunna tänka sig göra ett bilköp hos. Ungefär som när en bilhandlare talar sig varm för en rostig gammal utnött kärra som saknar bromsar. Vad som får mig spyfärdig, är när allt skall vara så "låtsas-perfekt". Det är inte bara politiker som får mig att gå i taket; det finns även skrupelfria tidningskrönikörer, som sitter på sin tidning vecka ut och vecka in och låter sin förljugenhet drabba sin läsarkrets. I bland undrar jag hur länge dessa misslyckade individer skall kunna ljuga sig fram innan någon sätter stopp för det. 
 
Anders Lindberg, Lars Lindström, Fredrik Virtanen, Alex Schulman, Jan Guillou, samt Piteå-Tidningens egen Torbjörn Carlsson. Statsvetaren och krönikören Stig-Björn Ljunggren, har jag däremot ett bättre förhållande till.
 
Roger Lindqvist.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0