Dansafton på BAL PALAIS - 1958

 
WOW, vilken afton! SIMON BREHMS BAND med Lill-Babs torsdagen den 27 februari 1958. Kvällen före: ANDERS BURMANS ORKESTER med Staffan Broms. Jag kan sätta en peng på att min kollega Allan Lundström var med i Anders Burmans orkester vid det tillfället. Allan blev faktiskt upptäckt av Simon Brehm på Nalen. Detta berättade han för mig en gång på konditoriet Blå Opalen i Boden 1982. "BOBS" SKIFFLE - GROUPE, tänk om det var Robban Brobergs grupp?
 
Jag skall i alla fall köpa biljetterna i tid. Jag reser iväg till Stockholm och Bal Palais på stört.  Kanske man får hoppa in bakom trummorna? Jag känner ju Allan... han tyckte om mitt trumspel. Jag fick en kram sista kvällen han spelade, det var då han viskade i mitt öra: Roger, du är en duktig trumslagare! Tack, Allan i din jazzhimmel. Lira Misty för mig. Jag går ut på balkongen så hör jag bättre. Fäster blicken på polstjärnan, om jag inte tar fel, så har du en egen stjärna, Allan? Tenorsaxofonstjärnan...
 
Hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0