RONNIE PETERSON - i svår krasch - 1978-09-10

 
 
Efter en svår krasch på Autodrome, Nazionale, Monza, i Italiens Grand Prix, den 10 september 1978, så avlider Ronnie Peterson, på operationsbordet dagen därpå på grund av en blodpropp. Tragedin var därmed ett faktum. Tävlingen sändes i TV söndagen den 10 september. Jag låg i lumpen vid samma tillfälle, men hade permis den här helgen. Jag och min far och troligivis min svåger, Henning, satt och tittade på de här otäcka TV-bilderna. Lördagen de 9 september spelade Rolf Åhmans orkester på Forum i Luleå. Jag hade troligen fått permis pga min spelning. Så där satt jag framför TV:n den där söndagen, smått yrvaken och fick mig en ordentlig chock. Inte bara jag, hela landet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0