Övremarken

 
Ett flygfoto från våren 2001. I mitten syns vårt hus, till vänster på samma tomt ligger mitt föräldrahem. Det står en snöskoter på gårdsplanen, om jag inte tar fel så är det Robert, sonen, som var ägare till den. Andteas hade också en, men den var av en annan färg. Den röda bilen är en Volvo 740 och den ljusblå är den bilen som jag använde i tjänsten, tillhörande Norrbottens Läns Landsting. I dag bor det två syskonpar på den här vägen, två systrar och två bröder. De två bröderna är våra söner Andreas och Daniel.
 
Under min barndom så bodde Sixten och Anna Engman i det röda huset längst till vänster. De hade sönerna Lennart, Kurt och Torgny. I det vita huset i vänster bildhörn, bodde Viktor och Jenny Jonsson med sina barn. Ett av dem, dottern Gunvor, tog sedan över fastigheten fram till sin död för blott nåt år sedan. I det röda huset uppe till höger bodde Gottfrid och Linnéa Westerberg med barnen, Doris, Leif, Lisbeth och Helena. Grannar var även Artur och Linnéa Sandlund med barn. Huset är skymt av den skog som än i dag står kvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0