Goldfingers Ö-vik

 

Kommentarer
Postat av: Tomas

När jag ser bilden med folkvagnsbussarna tänker jag på en historia som min brors svärfar berättade.Denne fantastiske man ,Evald Ek , som jag träffat många gånger hade en dansorkester på 50-talet , och orkestern färdades till o från spelningarna i en folkabuss .Evald spelade dragspel ,sångerska i orkestern var en mycket ung Anni-Frid Lyngstad ,började som 13-åring i orkestern , som var mycket populär , ibland var det så fullt med folk att det inte gick att dansa ,men ingen var ledsen för det utan stod o njöt av Anni-Frids vackra röst. En kväll när man skulle åka hemåt efter en spelning var det snöoväder , flera i orkestern var oroliga att man inte skulle kunna ta sig hem. Evald lugnade alla o sa att han samma dag köpt nya vinterdäck till VW-bussen.Men när man sen skulle åka kom man inte framåt en millimeter ens. Någon hade stulit vinterdäcken o satt på sina blankslitna sommardäck i stället. Evald gick tyvärr bort förra året , men han lever vidare i mitt hjärta , o säkert många andra också . Med vänlig hälsning Tomas

2017-09-21 @ 10:58:35
Postat av: Roger

En fin historia hämtad direkt ur livet.

Tack Tomas!

2017-09-21 @ 16:23:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0