I dag tänker vi på dig, Stig-Arne

I dag tänker vi på dig, Stig-Arne. Din 75-årsdag fick du aldrig uppleva. Men vi firar den ändå, på vårt eget lilla sätt. Över en kopp kaffe hemma hos Gerd idag, satt vi och sände våra tankar till dig. Du kom in i familjen 1985 och försvann in i det okända en sen kväll i november 2011. Några dagar före din bortgång så möttes vi på en affär i centrala Piteå. Du ville ta en fika, men vi hade inte möjlighet. Så här efteråt så hade vi ju naturligtvis haft både tid och intresse av en kopp kaffe och ett wienerbröd. Men nu blev det inte så.
 
Ca 2 dagar före ditt frånfälle så möttes vi hemma hos min mamma. Du berättade för oss  saker som du aldrig tidigare hade gjort. Du ställde dig t.o.m. upp för att massera mina axlar som jag hade ont i. Jag tänkte rätt så mycket på det senare, när du var borta. Du hade väl aldrig tidigare gjort nåt liknande. Det kändes som om du ville säga nåt mer, du var så angelägen. Sista gången uppe hos Gerd, så tog du tag i hennes händer och tittade henne in i hennes ögon. Du var allvarlig, precis som om du kände att slutet nalkades. Jag tror att du hade det på känn.
 
Sov i ro, Stig-Arne.
 
Roger.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0