Barbro Lill-Babs Svensson är död

 
Allas vår Lill-Babs Svensson är död. Hon avled i dag på förmiddagen. Bara för nån vecka sedan skrev jag här på bloggen en hyllning till henne när hon fyllde 80 år. En hyllning som jag även skrev på en nostalgisida där över 3.000 personer visade sitt gillande. Ett tecken på att hon gick hem i våra stugor.
 
Det kommer att kännas tomt efter dig, Barbro. Du har ju alltid funnits i mina ögon. En gång såg jag henne live, det var hemma i Badhusparken i Piteå sommaren 1971. Hon var då som alltid lika glad och sprudlande och ett stort energiknippe. Hon var ett unikum i vår svenska underhållningshistoria.
 
Vila i frid, fina Barbro.

Kommentarer
Postat av: Kaj

Så oerhört sorgligt. Jag trodde hon var odödlig, hon har liksom alltid funnits. Hennes energi, värme och utstrålning var helt magisk. Oj, vad det blir tomt utan Lill-Babs.

2018-04-03 @ 22:23:47
Postat av: Roger

En fantastisk person, utan några som helst divalater. Jag känner några personer som var för sig har mött henne, deras omdömen är att hon var en vanlig enkel trevlig människa.

2018-04-03 @ 23:29:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0