"Egentligen borde alla vara feminister"

Exakt så uttryckte sig en utländsk kvinnlig författare, på tillfälligt besök i Sverige. Säg mig, vad är det för fel att INTE vara feminist? Påtvingade åsikter är det värsta jag vet. I förlängningen kallas det för DIKTATUR.
 
Vad kommer då härnäst? "Egentligen borde alla vara veganer". Ja, listan kan göras ännu längre: "Egentligen borde alla vara Miljöpartister". "Egentligen borde alla vara kommunister". "Egentligen borde alla läsa Flamman". "Egentligen borde alla sluta äta kött". "Egentligen borde alla rösta på Löfven". "Egentligen borde alla sluta åka flyg". "Egentligen borde alla dricka havremjölk". "Egentligen borde alla tycka illa om älgjakt".
 
Jag vidhåller min rätt att än så länge tänka fritt. Är man rasist då?
 
 
Roger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0