En efter en försvinner de bort...

TELSTARS
 
Per Anders Fröding, trumslagare och fb-vän har avlidit. Per Anders är mannen högst upp på bilden med en medaljong kring halsen. Han spelade med de allra främsta och mest kända i musikkerkretsarna. Sten & Stanley, Merit Hemmingsson, Roffe Ericsson, Jan Allan, Jerry Williams och många fler. Vi blev vänner på facebook för 4-5 år sedan. Pratade ibland med varandra, om musik mm. När jag besökte Stockholm hösten 2015 så gav han sig tillkänna, när jag befann mig på Adolf Fredriks kyrkogård efter Sveavägen. "Men Roger, du befinner dig exakt 300 meter från mig, kom hit!" Tyvärr så kunde jag inte, mitt sällskap satt i en bil och väntade. Per Anders eller "Pelle" som de flesta sa, bodde på Sveavägen 86. En gång frågade jag honom om hans efternamn, Fröding. "Är du möjligtvis släkt med Gustaf Fröding?, "Jodå, jag är släkt med Gustaf", blev svaret. Nu är han borta.
 
Vila i frid!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0