Hösten 1974

 
Min mor med sitt första barnbarn Mathias, hösten 1974, sittande i vårt vardagsrum hemma i Hortlax. Soffan köptes 1970 på Hörnells möbler i Piteå. 1978 när det var dags att köpa nytt så använde vi samma soffa i vår orkesterbuss. Det fanns även en fåtölj i samma stil. 1970 köpte mina föräldrar även en ny bokhylla och en ny TV. Jag tror att bordet som ses på bilden också ingick i den ansiktslyftning som gjordes. Jag minns även att det köptes en lavalampa som fick sin plats högst upp på bokhyllan. På tal om TV:n så var det tyvärr ingen färg-TV. Jag kommer ihåg att vi satt och tittade på 1972-års upplaga av VM-ishockeyn jag, pappa och min morfar. Samma år var det vinter-OS i Sapporo. Sommar-OS anordnades i München.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0