Februari 1973

Min mamma hade för vana att skriva i sin almanacka. I februari 1973 gjorde hon anteckningar om mina spelningar:
 
Fredag den 9 februari 1973: "Roger spelar på Gotis i Piteå. Gaget blev 115 kr".
 
Lördag den 17 februari: "Roger spelar i Öjebyn. Gaget blev 200 kr."
 
Torsdag den 22 februari: "Roger spelar i Pitholmens sporthall. Gaget blev 50 kr".
 
Lördag den 24 februari: "Roger spelar på Renkronan i Vidsel". Gaget blev 175 kr".
 
Lördag den 3 mars: "Roger spelar i Norrfjärden". Gaget blev 200 kr.".
 
Så har hon räknat ut mitt brutto: 740 kr. på fem spelningar.
 
Orkestern jag spelade med hette Lasses.
 
Tack, snälla omtänksamma mor!
 
PS! Måndagen den 19 februari 1973 fyllde min pappa 50 år. Så även hans tvilling, min faster Sigrid. När vi spelade på Renkronan i Vidsel, blev vi inbjudna hos min faster Sigrid och hennes man Valter på kaffe. Lasses var en trio vid den här tidpunkten. Det var bröderna Stig och Lars-Erik Vikström på dragspel respektive gitarr och sång. Vi hade ingen basist just då. Stig är i dag borta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0