Kjell Anderssons orkester

Sångaren och basisten/gitarristen Kjell Andersson, välkänd profil häruppe i norr. Jag spelade med Kjell i Kjell-Bertils i några år på 80-talet. När han bildade eget så hoppade jag in som vikarie vid flera tillfällen. Jag var även med och kompade kören Stämbandet från Älvsbyn där Kjells mamma Gunhild Andersson var med. Kören gjorde en imspelning där jag spelade trummor. Kjell har gjort en del CD-skivor där jag också finns med på ett hörn. Vi låg på Norrbottenslistan i många veckor med låten Sommarens sista fägring i början av 90-talet. I början av 80-talet var det meningen att  Kjell skulle ut på en liten turné med handplockade musiker. Jag var en av dem. Dragspelaren och sångaren Roland Andersson skulle också vara med. Tyvärr så rann det hela ut i sanden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0