Stugan i Malå 2018-06-27

Robert och Jannices stuga i Malå.
 
Max på sin crossare.
 
Elisabeth njuter av solen.
 
Robert har alltid nåt projekt på gång. I somras då vi var där så höll han på att inreda en bastu.
 
Det var Jannices pappa Ove som byggde den här stugan 1977. Stugan står på den tomt där Ove hade sitt föräldrahem. Det brukar vara två renar som då och då gör ett besök på tomten. Den här gången syntes de inte till.
 
I det här huset bodde Jannices pappa Ove och hans familj.
 
Den här dagen gick jag och Max in i det gamla huset för att kolla vad som fanns.
 
En öppen spis.
 
Gamla tapeter.
 
Köksinredning från förr.
 
Uppe på vinden fanns detta skåp.
 
På samma vind fanns en spis.
 
Alkov.
 
Trapp.
 
Köksredskap (tror jag) från förr?
När jag var i Malå hörde sångaren Nick Borgen av sig. Han berättade att han skulle spela i närheten av där vi var. När han sa var han skulle spela sa jag att det var minst 20 mil härifrån. Om du hade varit i närheten hade du kanske kunnat hälsa på, sa jag. En dag då vi gjorde Pitepalt ville han så gärna komma förbi och käka. - Du förstår jag gillar ju Pitepalt. När ska ni äta? Nu på stubinen, sa jag. Annars hade du varit välkommen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0