Gerd och Rigmor /1972

 
Den här bilden tog jag från mitt pojkrum, sommaren 1972. I hammocken sitter kusinerna Gerd och Rigmor Lindqvist. Gerd ligger medan Rigmor sitter i sin svarta bikini. På gräset en bit ifrån står våran svarta transsistor med en halv antenn. Antennen bröt jag av en gång i baksätet på farsans bil. Bildörren som skymtar fram, tillhörde min pappas blå VW 1600 TL årsmodell 1967. Även våran röda gummimadrass ses liggande framför hammocken. Pumpen till madrassen ligger på Piteå-Tidningen som ligger utfläkt bredvid. Rigmors pappa Erik, var en äldre bror till våran pappa, John Lindqvist. Erik var född 1912 och avled 1986. Erik och hans hustru Essy bodde på Innimarksvägen inte så långt ifrån oss. Där hammocken stod 1972 finns i dag ett hus.
 
 
Kusinen Rigmor, vacker är bara förnamnet. Hon bär drag av Monica Zetterlund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0