I den oreanga hammocken, sommaren -74

 
Min mamma i den oreanga hammocken, hemma på tomten i Övremarken, Hortlax. Hammocken köpte vi på ICA-Lundmans, eller Lundmans Köpcentum som det hette då. Året var 1968-69. På Lundmans fanns allt att tillgå. När man tänker efter så var det en fantastisk affär. Stort sortiment. På bordet står en sockerskål som finns kvar än i denna dag. Min mor har den på Hortlaxgården.
 
I den här gungande hammocken kunde man lägga sig ner med en tidning, och vår svarta transistorradio bredvid för att exempelvis lyssna på radioprogrammet Sommar. Jag har slumrat gott i den där hammocken många sköna varma sommardagar. Min far som tyckte om ordning och reda hade lagt ett plastöverdrag utifall det började regna.
 
Min pappa tyckte inte eller om när man hade cyklarna ute när det regnade. Då skulle han in med dem i bodan eller garaget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0