Klarinettbärare

I dag har jag trotsat elementen!
Trots en ansenlig snömängd, och med isbjörnar som lurade bakom snödrivorna så kämpade jag mig fram över kalfjället, med barnbarnet Norahs klarinett i min högra hand, eller var det den vänstra? Norah hade glömt sitt instrument hemma och i dag hade hon klarinettlektion i skolan. Det var därför som hennes farfar tog på sig det hedersvärda uppdraget som räddaren i nöden.
 
Klockan 16.30 kom hela familjen Lindqvist/Pettersson med barn på middag. En middag som Norahs, Maltes och Lokes farmor var upphov till. Då fick jag veta att Norah hade haft sin lektion i sin skola som vanligt - med sin klarinett. Jag fick en varm kram, så farfars hjärtat smälte som en smörklick i stekpannan. Hjärtat har inte återhämtat sig än. Det ligger fortfarande kvar i den där stekpannan och fräser.
 
FARFAR
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0