Land du välsignade

 
Land, du välsignade, tag min sång!
Gjut, din ande i orden!
Giv, att den ljuder fullkomnad en gång
Sången om landet i Norden
Sången om sjumila skogar och sjö
slätter, som skördar oss bära
Midnattsol och midvintersnö
Sverige, till ära, Sverige!
 
Land, du välsignade, tag mitt verk!
Dig min strävan jag vige!
Signa min tanke och armen stärk
Främst bland de främsta jag stige
Allt när min bana jag ändat har
Sjunkit till skuggorna neder
Stolt må man minnas, att svensk jag var
Sverige till heder, Sverige!
 
Text: Elisabeth Björklund musik: Ragnar Althén /1923
 
Foto: Roger Lindqvist

Kommentarer
Postat av: Anonym

så vackert !!!!

2018-06-25 @ 21:07:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0