Politiker anno 1969

 
 
 
 
Tage Erlander, Olof Palme, Gunnar Sträng, Thorbjörn Fälldin, Johannes Antonsson, Per Gahrton, Gösta Bohman, Sven Wedén, Per Ahlmark, Bertil Ohlin, Gunnar Hedlund, Ola Ullsten, Sam Nilsson och Anders Björck.
 
Av de uppräknade namnen, så finns idag endast Anders Björck, Per Gahrton och Sam Nilsson kvar i livet. Den sistnämnde är född i Norsjö i Västerbotten. De båda liberalerna, Per Ahlmark och Ola Ullsten avled för inte så värst länge sedan.
 
I dessa valtider vill jag avsluta med detta påstående som kom in i mina tankar under dagen: Politikerna praktiserar samma typ av problemlösning som strutsen gjort alltsedan urminnes tider: man stoppar huvudet i sanden. Vips, så är alla problem borta. Jag har försökt mig på samma sak, men det enda som hände var att jag fick så mycket sand i munnen. /Roger Lindqvist.
 
Teckningar: EWK 1969.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0