Teckning: Roger Lindqvist klass 2 /1966

En teckning föreställande en ambulans som kommer till lasarettet, och där de två sjukvårdarna bär ut en patient på bår. Den här teckningen gjorde jag i klass 2 i Sörbyskolan i Hortlax året 1966. Jag tecknade mycket som barn. På vissa teckningar fanns det med en ambulans. Jag har tänkt på det där, och tror mig veta varför den där ambulansen fanns med. Min mamma blev sjuk ibland och då kom det en ambulans hem till oss för att hämta henne. Det var rätt så dramatiskt för ett litet barn att behöva uppleva. Om jag tänker lite till, så tror jag att detta var ett sätt för mig att bearbeta det som hände. I vuxen ålder så började jag att känna olust så fort jag hörde eller såg en utryckande ambulans.
 
I dag bekommer det mig inte så värst mycket, men när det var som allra värst, så var jag många gånger tvungen att ringa hem till familjen när jag såg en ambulans komma i hög fart, bara för att säkerställa mig om att allt var i sin ordning. Det var en obehagskänsla som kom över mig. Men som sagt, idag är det inte lika allvarligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0