Artur och Ragnhilds hus, Sjulnäs, Roknäs /1976

 
Artur och Ragnhild Lindqvists hus i Sjulnäs, året 1976. Jag tror till och med att det är Ragnhild som ses längst till vänster, Artur i mitten klädd i blått och deras dotter och min kusin Gun-Britt Öqvist till höger. Tre mycket fina personer som tyvärr inte finns längre.
 
I 1973-års telefonkatalog kan man läsa följande: "Artur Lindqvist Byggn. arb. Sjulnäs Pa Roknäs telefon, 40575".
 
¤ Artur Lindqvist f. 4 april 1921 d. 17 augusti 2009.
¤ Ragnhild Lindqvist f. Jonsson 16 februari 1923 d. 31 mars 2009.
¤ Gun-Britt Öqvist f. Lindqvist 27 februari 1945 d. 25 september 2017.
 
Min mor Maj-Gerd och svägerskan Ragnhild höll kontakt per telefon. Medan min far levde så åkte mina föräldrar då och då på besök i Sjulnäs hos Artur och Ragnhild. Jag minns att min mamma tyckte det blev tomt när Ragnhild gick bort. Jag minns dem alla som varma och mycket trevliga personer. Jag hade turen att få växa upp ibland idel sunt tänkande människor. Artur, Ragnhild och dottern Gun-Britt tillhörde den fina skaran. Om det hade varit möjligt att åka tillbaka till deras hus den här dagen som bilden togs, och sätta sig ner över en kopp kaffe, så hade jag genast gjort det.
 
Huset är idag borta.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0