En kvarleva från förr

 
När barnbarnet Norah var hos oss idag, så satt hon med sin "padda" i soffan och surfade runt i cyberrymden. Då tog jag fram min gamla kassett från 1969-70 och frågade henne om hon visste vad det var. Hon svarade nej! Då berättade jag att den här kassetten symboliserade min Facebook och Instagram när jag var i 11-12-årsåldern. Efter många år så lyssnade jag återigen på den, och till min stora glädje hördes två välbekanta röster, min pappa och min morfars.
 
I min värld så var den där mono-grammofonen och kassetbandspelaren som jag fick julen 1969, en riktigt Aha-upplevelse nåt som kanhända är svårt att förstå för dagens uppväxande släkte. Det är i den stunden man känner sig som ett förhistoriskt exemplar av en stenåldersman med en klubba i handen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0