Långfredag 20 april 1973 kl 15.20

Jag sitter i mitt rum med mina urklipp, som jag fortsätter att fylla i mina klippböcer, som nu är ca 8 eller 9 till antalet. I morse när jag drog upp rullgardinen fick jag en chock. Allt var vitt därute. Ja, det snöar fortfarande.
 
Den här dagen har varit en sån otroligt trist dag. Jag tror min mamma och pappa tycker likadant. Morsan och farsan är nere i köket, och jag sitter häruppe på vinden i mitt rum. I går var Gerd och hälsade på, hon hade ett strykjärn som hon skulle lämna tillbaka. Hennes eget järn hade gått sönder. Gerd fyller 25 år nu på söndag den 22 alltså. Jag är säker på att hon vill ha en present.
 
I morgon hade jag tänkt åka in till stan till optikern Ulf Åström på Rådhustorget. Jag måste prova in nya glasögon med lite mer styrka. Jag slutade skolan kl 12 igår. Som sagt, det här var en förbaskat lång dag.
 
Roger.
 
Ett utdrag ur en av mina dagböcker från året 1973. Det är 45 år sedan jag skrev ner dessa anteckningar. Påsken inföll betydligt senare det här året.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0