Mamma och pappa

 
Mina föräldrar i sitt älskade husvagn av märket Solfier, i slutet av 80- kanske början på 90-talet. Bilden togs hemma hos oss i Övremarken. Jag antar att bilden togs en fin sommarkväll, då vi brukade umgås med varandra. Mor och far kom ofta på middagar hemma hos oss. Eftersom Elisabeth är en riktig matmamma, som ofta och gärna lagar mat, så ringde vi då och då och bad dem komma. Barnbarnen älskade att umgås med sin farmor och farfar.
 
De två sista jularna som min far levde, tillbringade han och mamma hemma hos oss. Mor och far var också frikostiga på att bjuda. Vi umgicks väldigt mycket. Andreas, våran äldste son sa för inte så länge sen: - Det var inte så att vi var tvungna att vara hos farmor och farfar, man VILLE vara där. Robert, mellansonen sa: - När man kom hos farmor och farfar var det nästan som att checka in på ett hotell. Med full service! Yngste sonen Daniel har också många minnen: - Farfar och farmor ställde verkligen upp på oss. Jag och farmor brukade följa TV-serien Våra bästa år. Farmor brukade duka fram både mat och gofika på bordet, jag minns att vi hade det mysigt tillsammans.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0