Släktkalas - 1985

 
Om jag nu skall gissa vad detta var för sammankomst, så gissar jag på ett födelsedagskalas. Sommarhuset som syns var min faster Elsa och hennes man Ivan ägare till. Elsa var född den 4 augusti 1916 och Ivan den 18 augusti 1915. Jag gissar på att det var Ivans 70-årsdag som man firade. Hans födelsedag inföll året 1985 på en söndag. Elsas födelsedag inföll också på en söndag. Kanhända att man slog ihop de båda kalasen? Jag var inte där, men däremot mina föräldrar. Min pappa John står på altanen med en keps på sitt huvud. Min mamma syns nedanför bakom damen i rosa klänning (är den rosa?). De flesta känner jag igen eftersom det rör sig om tjocka släkten.
 
Men av dem som syns på bilden är 15 personer borta idag. Det är det som gör det så sorgligt. Några av dem jag känner igen:
 
John, Maj-Gerd, Anneli, Ann-Kristin, Carola, Gun, Karin, Nancy, Elma, Sven, John, Emmy, Elsa, Ivan, Artur, Ragnhild, Hjördis, Göran, Britta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0