Pite havsbad - 2018-11-10

Konstigt. Inga badgäster på havsbadets strand idag. Ändå, så kallas ju havsbadet för "Norrlands riviera". Då är det tur att det finns en rejäl bassäng under tak i stället. Det blåste som sjutton när jag tog den här bilden. Hade jag varit lite lättare hade jag kunnat blåsa bort ändå till Finland. Då hade hustrun blivit förvånad där hon satt och väntade i bilen. För tänk om hennes telefon hade ringt, och jag hade sagt: - Elisabeth, det har uppstått ett litet problem. Jag är i Helsingfors. Jag tar flyget hem. Sitt inte uppe och vänta.
 
Häromdagen fick jag nog ett av de allra bästa betyg som jag någonsin fått. En herre sa: - Om det hade gått klona dig, Roger.
 
När jag frågade hustrun om hon hade kunnat tänka sig att klona mig så sa hon med skärpa i rösten: - Det räcker med en Roger.
 
Japp, då vet jag det då!
 
Roger.
 
-----------------------------
Foto: Roger Lindqvist  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0