Rolf Åhmans orkester gör comeback

Den här bilden togs i juni 1976. 1982 spelade vi våran sista spelning. Det dröjde fram till 1987 då jag samlade ihop gubbarna igen. Jag fixade en spelning på den populära logen i Käcktjärn. Sen så fortsatte vi med att spela på fester bl a. Dock inte Gunnar, som ses stående på bilden. 1990 så började de två sunarna, Sune A. och Sune K. i ett annat band. 1991 började jag och samma Sune K. i Opus från Piteå. Där spelade vi mellan 1991-1997. Sen tog vi en paus. 2008 möttes vi i Rolf Åhmans hemma hos min kusin Sune K. för att spela och prata gamla minnen. Sen blev en ny paus. Men efter pausens slut har vi träffats nångång då och då för att skrapa bort all "rost" som det blir när man inte underhåller sina instrument. Nu ska vi spela den 24 november i Kulturhuset i Vidsel. Hasse Eriksson, Roger Lindqvist, Sune Andersson, Sune Karlsson och Hasse Berglund. De fyra som nästan står på knä, är de som fortfarande finns kvar. Hasse Berglund, våran utomordentlige keyboardist och sångare kom inte med förrän nåt år sedan. Nu kör vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0